loader image
Özel Evrim Okulları
Özel Evrim Okulları İznik Zeytin Toplama Turu

Tur Tarihi: 07 Aralık Cumartesi
Projenin Adı: Okullarda Orman Programı (Learning About Forest-LEAF)

Okuldan Hareket: 06.30

Program: Okulumuzdan hareketle yolculuğumuza başlıyoruz. Saat 08.00 dolaylarında Eskihisar Feribot İskelesine ulaşmış olacağız. Feribot ile Topçular’a kadar yapacağımız deniz yolculuğunda kahvaltımızı yapıyoruz. Yolculuğumuz İznik’e doğru antik yolları takip ederek devam edecek. Roma, Bizans ve Osmanlı uygarlıklarının ticaret yolu olarak kullandıkları Dragos Vadisi boyunca çok bilinmeyen köy yolları ve antik yol güzergâhından İznik Gölü kenarında bulunan Müşküle Köyüne ulaşıyoruz. Buradan ev sahibimizin yanına gelerek zeytin kültürü, üretim süreci, zeytin ağacının özellikleri ve daha birçok konuda bilgiler alacağız. Küçük çaplı hasat çalışmalarını köy bahçelerinde gerçekleştireceğiz. Hasat çalışması vereceğimiz küçük ikramla son bulacak. Ardından zeytinyağı yapım atölyelerini ziyaret ederek zeytinyağı yapımıyla ilgili bilgiler alacağız. İznik merkezde kısa bir gezi de yaparak akşam 17.00 dolaylarında dönüş hazırlıklarımızı yaparak ev sahibimize tekrar buluşmak üzere veda edeceğiz.

Okula Dönüş: 20.00

Ayrıntılı bilgi ekteki dokümandadır.